On-Time kiihdyttää kasvuaan – takana onnistunut rahoituskierros

Suomalainen puhelurobotiikan edelläkävijä On-Time Research Solutions Oy:n rahoituskierros toi hieman yli 500 000 euroa uutta pääomaa kasvuun. Mukana on yrityksen avainpelaajia, useita liike-elämässä ansioituneita henkilöitä kuten FIBAN – Finnish Business Angel of the Year 2019 Ali Omar,  yhtiön hallituksen puheenjohtajana aloittanut Vesa Lehtinen,  joka on 25 vuoden aikana ollut mukana mm. 7 exitissä founderina ja sarjayrittäjä, sijoittaja, Paytrail Oyj:n founder ja teknologiavaikuttaja Lennu Keinänen sekä julkisia rahoittajia, kuten Business Finland ja Finnvera.

Vahvempi selkänoja kovemman kasvun vaiheeseen

Nyt kerätty rahoituskierros oli On-Timen ensimmäinen. Tähän saakka rahoitus on järjestetty tulorahoituksella ja perustajien sekä heidän taustayhtiöidensä kautta. ”Rahoituskierroksella haettiin ensisijaisesti kovan luokan osaajia ja osaamista yrityksen taustalle,  jotta pystymme valmistautumaan vauhdikkaamman kasvun vaiheeseen”, kertoo On-Time Research Solutions Oy:n toimitusjohtaja Teemu Valkonen. Pääomaa on tarkoitus käyttää muun muassa myynnin kasvattamiseen, partneriverkoston rakentamiseen, kansainvälistymisen valmisteluun, tuotekehitykseen sekä osaamisen vahvistamiseen uusien rekrytointien muodossa.

”Olemme jo nyt onnistuneet kasaamaan huipputiimin ja aiomme jatkaa samalla linjalla. Kova kasvu vaatii kovaa osaamista. Osaamista vahvistamme yhä Suomen toiminnassamme ja tuotekehityksessä, kuin myös kansainvälistymisen rakentamisessa”, kertoo Valkonen.

Puhelurobotiikassa piilee valtava potentiaali – kunhan pidetään järki päässä ja vastuullisuus mielessä

On-Time on aloittanut toimintansa jo vuonna 2013, mutta uusi suunta toiminnalle löytyi vuonna 2018, kun Valkosen vetämä sijoitus- ja kehittämisyhtiö lähti mukaan uudistamaan yrityksen toimintaa. Vuoden kestäneen toiminnan kehittämisvaiheen jälkeen vuoden 2019 alusta yritys on kasvanut huimaa vauhtia. Asiakkaina on jo useita Suomessa ja kansainvälisestikin toimivia yrityksiä, mm. Lähitapiola, Intrum, Lumon, Ferratum, IF ja Säästöpankki.

On-Time tarjoaa pilvipalveluna monikanavaista, myös automatisoidut ulospäin soitettavat puhelut mahdollistavaa viestintäalustaa. Tyypillisiä käyttökohteita alustalle ovat asiakas- ja jäsenkyselyt, asiakkuudenhoidolliset ja maksusaatavien hallintaan liittyvät toimenpiteet sekä tiedottaminen.

”Asiakkuuksien elinkaaria tarkastellessamme olemme tunnistaneet 32 konkreettista käyttökohdetta, joissa automaattipuheluiden tulisi olla jokaisen asiakaslähtöisenä itseään pitävän organisaation asiakasyhteydenpidon kanavavaihtoehtona”,  Valkonen toteaa ja jatkaa kiittäen:

”Kiitos toimintamme positiivisesta kasvusta kuuluu luonnollisesti meihin luottaneille rohkeille asiakkaillemme. Palveluamme on kehitetty ensisijaisesti heidän tarpeitaan ja toiveitaan kuunnellen. Olemme myös käyneet paljon hedelmällisiä keskusteluita siitä, kuinka alan toimintamallit rakennetaan eettisesti kestävälle pohjalle ja kuinka löydämme uusia, loppuasiakkaille aidosti lisäarvoa tuottavia puhelurobotiikan käyttökohteita tulevaisuudessakin.”

Lisätiedot:

Teemu Valkonen, CEO, On-Time

+358 44 058 4330

teemu.valkonen@ontime.fi