Automatisoitujen puheluiden luotettavuutta rakennetaan viestinnällä ja asiakkaan saamalla hyödyllä

Monessa käyttökohteessa nopeus ja tehokkuus on valttia. Automaattiset puhelut säästävät aikaa yrityksen resursseista, jolloin ihmisresurssit voidaan ohjata tuottavampaan työhön. Automaatiopalveluilla säästetään aikaa myös asiakkailta ja tarjotaan heille palvelua juuri silloin, kun he sitä toivovat. Toisin sanoen, kun automatisoinnin käyttökohde on suunniteltu oikein, asiakas hyötyy palvelusta varmuudella. Käyttökohteen hyötykokonaisuus saadaan kasvatettua täyteen mittaansa, kun asiakkaat oppivat käyttämään palvelua ja luottavat siihen. Automatisoidun palvelun hyödyntäminen vaatii aina asiakkaan opettamista, mutta oikein suunniteltuna ja viestittynä asiakkaiden opettaminen on vaivatonta.

Tässä muutamia ohjeita robotin luotettavuuden rakentamiseen viestinnän avulla:

  • Robotin yhteystiedot löytyvät yrityksen nettisivuilta
  • Kerro mitä työtä robotti tekee
  • Kerro miten robotti tekee työtä
  • Parhaimmat yritykset henkilöittävät robotin eli antavat sille nimen, jotta robotti pystyy antamaan henkilökohtaisemmalta tuntuvaa palvelua
  • Rohkaise asiakkaita tallentamaan robotin puhelinnumero
  • Robotti esittelee itsensä, yrityksensä ja kertoo aina, että kyseessä on automaattinen puhelu
  • Asiakkaille annetaan mahdollisuus ratkaista ongelma muullakin tavalla, kuin vain automatisoidulla palvelulla

 

Tässä esimerkkejä henkilöitetyistä puheluroboteista:

Lähitapiolan Tuuttis

Nooa Säästöpankin Ukko

Dermosil Mimmi

 

Suunnitellaan yhdessä luotettava puhelurobotti, joka on asiakkaasi paras ystävä.

Varaa maksuton 15 min etäkonsultointi tästä