Puhelurobotiikkaa ja keinoälyä automaatioasteen nostamiseen

 Ai4Value ja On-Time kumppaneina

Prosessiautomaatioon etsitään jatkuvasti uusia ratkaisuja ja robotiikan ja keinoälyn mahdollisuuksia tutkitaan monessa yrityksessä.

Erityisesti keskikokoisten yritysten on vaikea löytää sopivia palveluntarjoajia molempiin osa-alueisiin, joten Ai4Value ja On-Time Research Solutions ovat päättäneet tiiviistä yhteistyöstä, jossa molemmat osapuolet edustavat toistensa ratkaisuja asiakkaille alustatalouden hengessä. Robottipuhelut ovat yleistymässä ja puheluiden pohjalta saadaan arvokasta anonyymiä dataa keinoälyn analysoitavaksi.

Ai4Value tekee keinoälyratkaisuja 15 vuotta kehitettyjen algoritmien pohjalta ja rakentaa myös globaalia algoritmien verkkokauppaa. Use case – pohjaisten algoritmien pohjalta yritysten keinoälyhyödyntäminen nopeutuu merkittävästi, käyttöönotto nopeutuu 50 – 70%. Ai4Valuella on yli 150 AI kehittäjän verkosto globaalisti ja kumppaneita kaikissa Pohjoismaissa, Virossa, Iso-Britanniassa sekä Espanjassa ja verkostoa laajennetaan aktiivisesti.

Puhelurobotteja tarjoava On-Time on kehittänyt monikanavaisen, myös automatisoidut ulospäin soitettavat puhelut mahdollistavan pilvipalveluna toimivan ”tee-se-itse” -viestintäalustan. On-Timen alusta on ainoa Suomessa toimiva puhelurobottien teon ilman koodausosaamista mahdollistava kuukausimaksullinen SaaS palvelu.

CEO, Ai4Value, Katriina Valli

Testasimme ensin itse ennen kuin lähdimme kaupalliseen yhteistyöhön ja olimme lopputulokseen hyvin tyytyväisiä. Robotisoituja puheluita voi käyttää moneen eri käyttötarkoitukseen eikä On-Timen ratkaisuja voi verrata perinteiseen käsitykseen robottiasiakaspalvelijasta tai myyntirobotista. Lähestymistapa on persoonallinen ja räätälöitävissä. Näen ratkaisulle useita käyttökohteita ja suunnittelemme myös yhteisiä tuotekehityshankkeita.

CEO, On-Time, Teemu Valkonen

Olemme erittäin innoissamme, että meillä on mahdollisuus tarjota ainoana suomalaisena toimijana myös puhelurobottien teon mahdollistavaa tee-se-itse SaaS viestintäalustaa. Käyttökokemuksiin ja tuloksiin perustuen tiedämme, että puhelurobottien järkevä ja oikeaoppinen käyttö mm.: asiakkuusmarkkinoinnissa, kyselytutkimuksissa, maksumuistuttamisessa ja ajan varaamisessa toimii. Lienee myös melko lailla itsestään selvää, että puhelurobotin kustannustehokkuus kaikissa edellämainituissa käyttökohteissa on ihan omaa luokkaansa.

Pari faktaa

  • Yksi ihminen soittaa parhaimmillaan 1092 puhelua kuukaudessa – yksi robotti soittaa 604 800 puhelua kuukaudessa.
  • Päivässä robotti voi soittaa 28 800 puhelua ja nopeuttaa näin prosessia merkittävästi
  • Yhden robotin kapasiteettiin tarvittaisiin kuukaudessa 553 ihmisen työpanos.
  • Keinoälypohjaisen analytiikan avulla puhelukampanjan raportti on saatavissa viiveettä ja uudet kampanjat voidaan suunnitella faktapohjaisesti entistä paremmiksi.

Yhteystiedot

Ai4Value, CEO, Katriina Valli
katriina@ai4value.com
+358 50 50 15 403

On-Time, CEO, Teemu Valkonen
teemu.valkonen@ontime.fi
+358 44 058 4330