Puhelurobotiikan hyödyt yrityksellesi – Osa 2

Robotit ovat tärkeä, mutta huomaamaton osa elämäämme. Robotit ovat muun muassa ylläpitäneet puhelinverkkoa jo vuosikymmeniä, jonka takia vanhanaikaisia puhelinkeskuksia ei ole ollut pitkään aikaan. 

Automatiikkaa ja robotteja on kaikkialla, mutta miksi? Syy on yksinkertainen: Robotit auttavat ihmisiä monistamaan yksinkertaisia työtehtäviä, jotta arvokas ihmistyövoima voidaan hyödyntää tuottavampiin tehtäviin. Tässä juttusarjan toisessa osassa avaan jälleen kaksi uutta puhelinrobotin mukana tuomaa etua sekä hyötyä yrityksellesi.  

Kustannusten vähentäminen 

Ohjelmistorobotiikan alalla ROI-% on jo valmiiksi todella korkea, mutta arviomme mukaan puheluroboteilla se on alan keskiarvoa parempi. Yhdelle puhelulle laskettu hinta riippuu tietenkin aina projektista, mutta edullisempaa on soitattaa se puhelurobotin kuin ihmisen toimesta. Samoin robottia on tietenkin mahdollisuus hyödyntää uudenlaisena edullisena markkinointikanavana varmistaen yksilöllisen ja kohdennetun markkinoinnin. Myöskin erilaiset ajanvaraus-, perintä- ja palauteprosessit voidaan hoitaa kustannustehokkaammin puhelurobotin avulla. Käyttötarkoituksia on mieletön määrä. 

Vaivattomuus ja palvelun tasalaatuisuus 

Puhelurobotin käyttöönotto on äärimmäisen helppoa. Miten se tapahtuu? Robotille urakka opetetaan kerran ja sen jälkeen se toistaa työtään, kunnes urakka on päättynyt. Jokainen sen soittama puhelu on samanlaatuinen. Jos suunnittelu on laadultaan 100%, niin on myös robotin jokainen puhelu. Tavoitat näin massoittain ihmisiä todella nopeasti ja saat kerätyn datan itsellesi nopeammin kuin sähköpostilla tai muilla viestintäkanavilla. Meillä kaikilla on joskus huonoja päiviä ja jokin äärimmäisen arkinenkin asia kismittää. Puhelu-robotilla ei arkea ole vaan pelkkää juhlaa. 

 

Uskomme vahvasti, että alasta riippumatta on mahdollista keksiä käyttötarkoitus puhelurobotille ja sen avulla kasvattaa tulosta. Seuraavalla kerralla kirjoitan muutaman case-esimerkin, missä puhelurobotti pääsee nostamaan kädet virtuaalisesti ilmaan voiton merkiksi.

 

Oletko kiinnostunut puhelurobotista? Pistä viestiä tai soita! Keskustellaan siitä, miten puhelurobotti kehittäisi sinun yrityksesi toimintaa. 
Matias Nygård 

On-Time Research Solutions Oy 

0503599497 

matias.nygard@ontime.fi 

https://www.linkedin.com/in/matias-nygard/  

 

Puhelurobotiikan hyödyt yrityksellesi – Osa 1