Robotiikka avaa uusia työpaikkoja

Robotiikka on yleistynyt viime vuosina hurjasti. Ihmiset ovat robotiikan kehityksen seurauksena suhtautuneet asiaan kaksijakoisesti. Toiset näkevät robotiikan vievän työpaikkoja ja toiset niiden avaavan lisää uusia työmahdollisuuksia. Tässä blogitekstissä paneudumme aiheeseen puhelurobotiikan kautta. Robotiikka ei vähennä työpaikkoja Äskettäin julkaistun Kansainvälisen KPMG CEO Outlook –tutkimuksen mukaan uusi teknologia, kuten tekoäly ja robotiikka, luo enemmän työpaikkoja seuraavan kolmen vuoden […]

Lue lisää »

Puhelurobotti maksumuistutusvälineenä

Kesähelteillä lomaillessa mielessä pyörii varmasti paljon muutakin, kuin laskujen maksaminen. Esimerkiksi juuri lomalla voi laskujen maksamisessa sattua inhimillisiä unohduksia. Unohdukset aiheuttavat harmia niin laskun maksajille kuin perijällekin. Laskun eräännyttyä perijä lähettää normaalisti maksumuistutuksen. Maksumuistutuksen saa lähettää piankin eräpäivän umpeutumisen jälkeen, mutta jos siihen lisätään viiden euron perintäkulu, täytyy tällöin odottaa 14 vuorokautta laskun eräpäivästä. Viitekoron […]

Lue lisää »

Vauhtia verkkokauppaan puhelurobotilla

Tutkimusten mukaan jopa 70 prosenttia verkkokauppojen asiakkaista jättää ostoskorinsa, vain hetki ennen tilauksen vahvistamista. Verkkokaupat kuitenkin usein lähettävät tämän jälkeen asiakkaalle sähköpostin, missä muistuttavat tuotteista, jotka ovat jääneet ostoskoriin. Sähköpostiviestien suurin ongelma on niiden hukkuminen muiden viestien sekaan sekä se, että ihmiset eivät reagoi kaikissa tapauksissa sähköposteihin nopeasti. Entä jos tämä ostoskoriin tuotteensa jättäneen asiakkaan […]

Lue lisää »

Puhelurobotti soveltuu myös sopimuksen uusimiseen

Yritykset pyrkivät nykypäivänä automatisoimaan erilaisten prosessien eri vaiheet mahdollisimman pitkälle. Onnistunut myyntiprosessi johtaa ensikontaktista erilaisten myyntivaiheiden jälkeen kauppaan.  Entä sitten kun sopimus on syntynyt, mutta se alkaa umpeutua? Useat eri alojen yritykset tekevät asiakkaidensa kanssa määräaikaisia sopimuksia. Tällaisia yrityksiä ovat esimerkiksi sähköyhtiöt ja teleoperaattorit. Normaalisti nämä yritykset soittavat sopimusten uusinnat manuaalisesti ihmisvoimin puhelimen välityksellä. Tähän […]

Lue lisää »

Miksi valita puhelinkysely tekstiviestikyselyn sijaan?

Yritykset ja muut toimijat ovat toteuttaneet kyselytutkimuksia aikojen saatossa erilaisin metodein. Tietotekniikan kehityksen seurauksena, kyselytutkimusten haastattelujen toteutus on vuosien saatossa automatisoitu puhelinten ja tietokoneiden välityksellä toteutettavaksi. Ihmisen tavoittaminen puhelimen välityksellä on nykyaikana varmin ja helpoin tapa saada yhteys haluttuun henkilöön. Yhteydenottotavalla on kuitenkin suuri merkitys. Tässä blogitekstissä vertailen tekstiviesti- ja puhelinkyselyn eroja. Puhelinkyselyllä on korkeammat […]

Lue lisää »

Case-esimerkkejä puhelurobotille - Osa 2 

  Blogisarjan ensimmäisessä osassa tutustuimme kolmeen case-esimerkkiin, mihin puhelurobottiamme voidaan käyttää. Nämä kolme käyttötarkoitusta koostuivat markkinatutkimuksista ja gallup -kyselyistä, henkilöstövuokrauksesta sekä järjestötoiminnasta.  Tässä toisessa osassa tutustumme jälleen kolmeen uuteen käyttötarkoitukseen.   Ajanvarauspalvelut   Ravintolat, lääkärit ja kaikki ajanvarauspalveluita hyödyntävät yritykset voivat mielestämme hyötyä robotistamme. Asiakkaan peruuttaessa varauksensa, voi järjestelmämme etsiä automaattisesti jonossa olevat asiakkaat. Tämän jälkeen robotti soittaa tuon listan yksitellen läpi ja peruutusaika on varattu […]

Lue lisää »

Case-esimerkkejä puhelurobotille – Osa 1

Nikola Tesla totesi jo sata vuotta sitten, että robotit tulevat ottamaan 2000-luvulla orjatyöläisen roolin. Näin onkin jo osittain käynyt, vaikka robotiikka onkin vielä kehitysvaiheessa. Oma puhelurobottimme on ensimmäisiä tulevaisuuden ripauksia suomalaisessa yritysmaailmassa. Palvelumme on räätälöitävissä jokaisen yrityksen tarpeisiin, jotta käyttökokemus olisi mahdollisimman automatisoitu ja vaivaton. Tässä blogisarjassa tekstissä esittelen kahdessa osassa yhteensä kuusi käyttöesimerkkiä puhelurobotillemme. Olemme tosin […]

Lue lisää »

Puhelurobotiikan hyödyt yrityksellesi – Osa 2

Robotit ovat tärkeä, mutta huomaamaton osa elämäämme. Robotit ovat muun muassa ylläpitäneet puhelinverkkoa jo vuosikymmeniä, jonka takia vanhanaikaisia puhelinkeskuksia ei ole ollut pitkään aikaan.  Automatiikkaa ja robotteja on kaikkialla, mutta miksi? Syy on yksinkertainen: Robotit auttavat ihmisiä monistamaan yksinkertaisia työtehtäviä, jotta arvokas ihmistyövoima voidaan hyödyntää tuottavampiin tehtäviin. Tässä juttusarjan toisessa osassa avaan jälleen kaksi uutta puhelinrobotin mukana tuomaa etua sekä hyötyä yrityksellesi.   Kustannusten vähentäminen  Ohjelmistorobotiikan […]

Lue lisää »

Puhelurobotiikan hyödyt yrityksellesi – Osa 1

Robottien tulemista on ennustettu jo vuosia. Melkeinpä jokaiselle alalle on kehitteillä automatisoituja toimintoja tai parhaimmillaan Wall-E:n näköisiä tovereita, jotka helpottavat elämäämme. Yritykset, jotka pysyvät kehityksen mukana saavuttavat usein merkittävän kilpailuedun. Yrityksemme keskittyy tällaisten kilpailuetujen luomiseen niille, jotka tietävät teknologian mahdollistavan uskomattomaltakin tuntuvia asioita. Tässä tekstissä avataan puhelurobotin edut ja automaation tuomia mahdollisuuksia, jotka ovat jo […]

Lue lisää »

Ohjelmisto- ja puhelurobotiikka numeroina

Robotic Process Automation (RPA) eli suomeksi ohjelmistorobotiikka on teknologia-alan seuraava kuuma peruna. Termillä ohjelmistorobotiikka tarkoitetaan siis ihmistyön korvaamista ohjelmistolla. Ohjelmistorobotit ovat omiaan korvaamaan toistuvia ja sääntöihin perustuvia työtehtäviä. Niiden käyttöpinta on tismalleen sama kuin ihmisellä (User Interface). Puhelurobotit ovat eräänlaisia ohjelmistorobotteja, joita käytetään markkinatutkimuksissa ja gallupeissa, asiakaspalvelussa sekä telemarkkinoinnissa. Käyttötarkoituksien keksimisessä niin ohjelmisto- kuin puheluroboteilla […]

Lue lisää »
1 2