24.10.2014

Puhelinkyselyn suorittaminen

Sivun aiheet

Tämän sivun jälkeen…

Puhelinkyselyn ajaminen

Puhelinkyselyn ajaminen aloitetaan palvelun etusivulta "Aja kysely" -painikkeesta (korostettu kuvassa punaisella ympyrällä). Kyselyn ajamisen edellytyksenä kyselyn tulee olla lukittu, ks. lisätietoja ohjeiden kohdasta "Puhelinkyselyn äänittäminen".

Puhelinkyselyn ajaminen aloitetaan palvelun etusivulta ”Aja kysely” -painikkeesta (korostettu kuvassa punaisella ympyrällä). Kyselyn ajamisen edellytyksenä kyselyn tulee olla lukittu, ks. lisätietoja ohjeiden kohdasta ”Puhelinkyselyn äänittäminen”.

Kohderyhmän valinta

Kohderyhmä voi olla joko Fonectan numerotietokannasta automaattisesti muodostettava satunnainen kohderyhmä (1. vaihtoehto kuvassa) tai oma kohderyhmä, esimerkiksi jäsen- tai asiakasrekisterin perusteella muodostettu (2. vaihtoehto kuvassa).

Kohderyhmä voi olla joko Fonectan numerotietokannasta automaattisesti muodostettava satunnainen kohderyhmä (1. vaihtoehto kuvassa) tai oma kohderyhmä, esimerkiksi jäsen- tai asiakasrekisterin perusteella muodostettu (2. vaihtoehto kuvassa).

Jos valitset satunnaisen kohderyhmän muodostamisen, voit valita kohderyhmän koon (kuvassa kohta A) sekä alueen, jolta kohderyhmä muodostetaan. Vaihtoehtoina on koko Suomi sekä kaikki läänit, maakunnat ja kunnat. Jos haluat valita useampia alueita, valitse ruksi B ja sen jälkeen valintalistasta CTRL-näppäin pohjassa alueet (kuvassa C).

Jos valitset satunnaisen kohderyhmän muodostamisen, voit valita kohderyhmän koon (kuvassa kohta A) sekä alueen, jolta kohderyhmä muodostetaan. Vaihtoehtoina on koko Suomi sekä kaikki läänit, maakunnat ja kunnat. Jos haluat valita useampia alueita, valitse ruksi B ja sen jälkeen valintalistasta CTRL-näppäin pohjassa alueet (kuvassa C).

Jos haluat satunnaisen kohderyhmän sijaan käyttää omaa kohderyhmää, valitse ensin kyseinen vaihtoehto (kuvassa korostettu 1) ja sitten klikkaa linkkiä (kuvassa 2).

Jos haluat satunnaisen kohderyhmän sijaan käyttää omaa kohderyhmää, valitse ensin kyseinen vaihtoehto (kuvassa korostettu 1) ja sitten klikkaa linkkiä (kuvassa 2).

Kun muodostat omaa kohderyhmää, anna kohderyhmälle nimi (kuvassa #1) sekä lista kohderyhmään kuuluvista puhelinnumeroista (kuvassa #2) siten, että jokaisella rivillä on vain yksi numero. Tekstikenttään on mahdollista liittää esimerkiksi sarake Excelistä copy&paste-toiminnolla. Puhelinnumeron muoto voi olla lähes mikä tahansa, mutta kansainvälistä formaattia (+358401234567) suositellaan muunnosvirheiden välttämiseksi. Järjestelmä muuntaa kaikki numerot automaattisesti tähän muotoon kohderyhmää tallennettaessa. Lopuksi paina joko "Tallenna ja käytä listaa" (kuvassa #3) tai "Käytä tätä listaa kerran", jos tiedät, ettet tule käyttämään samaa listaa toistamiseen. Ensimmäisen vaihtoehdon kautta tallennetut omat kohderyhmät tulevat näkyviin tämän valintaikkunan yläosaan, jolloin niitä voidaan käyttää sellaisinaan uudestaan.

Kun muodostat omaa kohderyhmää, anna kohderyhmälle nimi (kuvassa #1) sekä lista kohderyhmään kuuluvista puhelinnumeroista (kuvassa #2) siten, että jokaisella rivillä on vain yksi numero. Tekstikenttään on mahdollista liittää esimerkiksi sarake Excelistä copy&paste-toiminnolla. Puhelinnumeron muoto voi olla lähes mikä tahansa, mutta kansainvälistä formaattia (+358401234567) suositellaan muunnosvirheiden välttämiseksi. Järjestelmä muuntaa kaikki numerot automaattisesti tähän muotoon kohderyhmää tallennettaessa. Lopuksi paina joko ”Tallenna ja käytä listaa” (kuvassa #3) tai ”Käytä tätä listaa kerran”, jos tiedät, ettet tule käyttämään samaa listaa toistamiseen. Ensimmäisen vaihtoehdon kautta tallennetut omat kohderyhmät tulevat näkyviin tämän valintaikkunan yläosaan, jolloin niitä voidaan käyttää sellaisinaan uudestaan.

Kun kohderyhmä on valmis, voit siirtyä seuraavaan vaiheeseen (ajankohdan valinta) painikkeella. Halutessasi voit varmistaa oman kohderyhmän tiedot pitämällä hiirtä paikallaan linkin päällä, jolloin kohderyhmän tiedot näytetään työkaluvinkissä.

Kun kohderyhmä on valmis, voit siirtyä seuraavaan vaiheeseen (ajankohdan valinta) painikkeella. Halutessasi voit varmistaa oman kohderyhmän tiedot pitämällä hiirtä paikallaan linkin päällä, jolloin kohderyhmän tiedot näytetään työkaluvinkissä.

Ajankohdan valinta

Ajankohdan valinnassa näet yhteenvedon tähän astisista valinnoistasi sekä arvion kyselykierroksen kestosta perustuen kyselyn pituuteen ja kohderyhmän kokoon. Voit valita kyselylle soittojen aloittamisajankohdan sekä uudelleensoittoajankohdan niille puhelinnumeroille, joita ei ensimmäisellä yrityksellä tavoitettu (eli jotka eivät vastanneet puheluun, olivat varattuja, puhelin oli suljettu tai olivat kuuluvuusalueen ulkopuolella).  Kuvassa näkyvä kapasiteettikuvaaja päivittyy ajankohtavalintojesi myötä. Kuvaajan alla oleva kuvaus selvittää mitä kuvaajan värit tarkoittavat. Järjestelmän maksimikapasiteetti on 3600 soittoa tunnissa (eli yksi soitto joka sekunti), joka jakautuu kaikkien palvelun käyttäjien kesken. Kun olet valinnut ajankohdat, siirry painikkeella seuraavaan vaiheeseen (maksaminen).

Ajankohdan valinnassa näet yhteenvedon tähän astisista valinnoistasi sekä arvion kyselykierroksen kestosta perustuen kyselyn pituuteen ja kohderyhmän kokoon. Voit valita kyselylle soittojen aloittamisajankohdan sekä uudelleensoittoajankohdan niille puhelinnumeroille, joita ei ensimmäisellä yrityksellä tavoitettu (eli jotka eivät vastanneet puheluun, olivat varattuja, puhelin oli suljettu tai olivat kuuluvuusalueen ulkopuolella).
Kuvassa näkyvä kapasiteettikuvaaja päivittyy ajankohtavalintojesi myötä. Kuvaajan alla oleva kuvaus selvittää mitä kuvaajan värit tarkoittavat. Järjestelmän maksimikapasiteetti on 3600 soittoa tunnissa (eli yksi soitto joka sekunti), joka jakautuu kaikkien palvelun käyttäjien kesken.
Kun olet valinnut ajankohdat, siirry painikkeella seuraavaan vaiheeseen (maksaminen).


Maksaminen

Tässä vaiheessa näet yhteenvedon tekemistäsi valinnoista, minkä tarkistettuasi voit siirtyä maksamiseen sivun painikkeella. Maksaminen tapahtuu Paytrailin maksupalvelussa käyttäen verkkopankkitunnuksia tai luottokorttia. Laskulla tai tilisiirrolla maksaminen edellyttää sopimusasiakkuutta, eikä kyseisiä maksutapoja voi käyttää tässä yleisessä tee-se-itse-palvelussa. Kyselyn ajo käynnistyy aikaisintaan, kun olet palannut Paytrailin maksupalvelusta takaisin puhelinkyselypalveluun asianmukaista reittiä pitkin, jolloin tieto maksusta välittyy järjestelmäämme.

Tässä vaiheessa näet yhteenvedon tekemistäsi valinnoista, minkä tarkistettuasi voit siirtyä maksamiseen sivun painikkeella. Maksaminen tapahtuu Paytrailin maksupalvelussa käyttäen verkkopankkitunnuksia tai luottokorttia. Laskulla tai tilisiirrolla maksaminen edellyttää sopimusasiakkuutta, eikä kyseisiä maksutapoja voi käyttää tässä yleisessä tee-se-itse-palvelussa. Kyselyn ajo käynnistyy aikaisintaan, kun olet palannut Paytrailin maksupalvelusta takaisin puhelinkyselypalveluun asianmukaista reittiä pitkin, jolloin tieto maksusta välittyy järjestelmäämme.

Keskeneräisten töiden hallinta

Keskeneräiset kyselyajot (eli ne ajot, joista on ajankohdan valinta tai maksaminen suorittamatta) näkyvät palvelun etusivulla "Keskeneräiset työt" -kohdassa. Voit jatkaa työskentelyä suoraan keskeneräisestä kohdasta klikkaamalla riviä.

Keskeneräiset kyselyajot (eli ne ajot, joista on ajankohdan valinta tai maksaminen suorittamatta) näkyvät palvelun etusivulla ”Keskeneräiset työt” -kohdassa. Voit jatkaa työskentelyä suoraan keskeneräisestä kohdasta klikkaamalla riviä.