26.2.2016

Oman soittolistan käyttäminen

Voit tuoda Puhelinkysely.fi-palveluun oman soittolistan, esimerkiksi jäsen- tai asiakasrekisterin tai niiden otteen. Tällä sivulla ohjeistetaan kohderyhmän muodostamisen vaiheet sekä kerrotaan soittolistan käyttämisestä kyselyajoissa ja niiden tietojen nousemisesta tulosraportille.

Soittolistan muodostaminen

Omat soittolistat muodostetaan palvelun otsikkoriviltä löytyvän Soittolistat-sivun kautta.

ddd

1. Siirry Soittolistat-sivulle ja 2. klikkaa ”Luo uusi soittolista”

ddd

Soittolistan numerot voi kirjoittaa tai kopioida tekstikenttään, mutta silloin niiden yhteyteen ei saada nimi- tai muita tietoja. Suositeltava tapa on käyttää aina Excel- tai CSV-tiedostoa, jonka voi lähettää valitsemalla tiedoston (Choose File) ja painamalla sitten Lähetä-nappia.

ddd

Lähetetyn tiedoston tietojen esikatselu ja sarakkeiden valinta. 1. Jos tiedostossa ei ole otsikkoriviä, poista ruksi kohdasta ”Taulukossa on otsikkorivi. 2. Valitse sarakeotsikoiden yläpuolelta löytyvistä valintalistoista oikean sarakkeen kohdalta mikä tieto löytyy mistäkin sarakkeesta. Vähintään puhelinnumero- ja nimisarakkeet on valittava. 3. Anna soittolistalle nimi ja Tallenna se.

Tämän jälkeen soittolista on käytettävissäsi kyselyn suorituksessa.

Soittolistan käyttäminen

ddd

1. Valitse ”Oma soittolista” ja klikkaa ”Määrittele oma soittolista klikkaamalla tästä.”

ddd

Valitse tallentamasi soittolista valintalistasta ja klikkaa ”Käytä valittua listaa.”

Tämän jälkeen klikkaa ”Siirry seuraavaan vaiheeseen” ja suorita kyselyn käynnistämisprosessi loppuun.

Tietojen nouseminen tulosraporteille

Jos kirjoitit tai kopioit soittolistan puhelinnumerot tekstikenttään, puhelinnumerot näkyvät vastausraportilla.

Jos muodostit soittolistan Excel- tai CSV-tiedostosta, tavalliselle tulosraportille nostetaan vastaajien puhelinnumerot ja nimet. Lisäksi edistyneelle tulosraportille (tähdellä merkitty Excel-kuvake, ”lataa kaikkien puhelujen tiedot”) nostetaan tiedoston kaikkien sarakkeiden tiedot. Ne näkyvät tulosraportilla muista taustatiedoista poiketen varsinaisten kyselyvastausten jälkeisissä sarakkeissa eli taulukon oikeassa reunassa.

Tiedostomuoto

Palvelu tukee kaikkia Excel-tiedostoja (.xls, .xlsx), CSV-tiedostoja (sallittuina sarake-erottimina pilkku, sarkain, puolipiste, kaksoispiste ja pystypalkki) sekä eräitä muita taulukkolaskentamuotoja (.ods, Gnumeric). Edellytyksenä soittolistan muodostamiselle on, että tuotavassa tiedostossa ei ole ylimääräisiä tietoja eli taulukossa voi olla pelkästään mahdollinen otsikkorivi ja varsinaiset tuotavat tiedot. Taulukon jokaisen rivin tulee olla yhtä pitkiä.